niedziela, 20 marca 2011

RYŻ Z GRZYBAMI

W Toskanii risotto z grzybami podaje się jako typowe danie kolacyjne, ja wykorzystałam ten pomysł do obiadu, a że ryż arborio, z którego robi się risotto, akurat mi się skończył, wykorzystałam zwykły ryż.
Nie miałam także typowych dla Toskanii borowików, tylko podgrzybki, osobiście zbierane i mrożone. Mieliśmy więc takie risotto po polsku :), było pyszne!
Szklankę ryżu gotowałam w wodzie ok 20 min. Podgrzybki rozmroziłam, pokroiłam w paski, usmażyłam na maśle. Odcedzony ryż zmieszałam z usmażonymi grzybami, dodałam łyżkę świeżego masła. We Włoszech używa się, oczywiście, oliwy z oliwek, ale ja jej jakoś nie mogę smakowo zaakceptować.
Podałam z szaszłykiem z polędwiczek wieprzowych,  ale może być podany jako samodzielne danie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz