czwartek, 7 lipca 2011

MAKARON Z CUKINIĄj

Wreszcie zrobiłam to prościutkie, pyszne jedzonko!

makaron- ja kupiłam doskonałe gniazdka Lubelli
cukinia- oczywiście młoda, pokrojona ze skórką
czosnek w główce lub suszony- indywidualnie, do smaku
sól, pieprz
zioła prowansalskie - najlepsze świeże, z ogrodu lub doniczki
utarty parmezan- u mnie Edam Rycki- lub inny twardy ser
olej, a najlepiej oliwa do smażenia

Umyłam i pokroiłam cukinię, wysypałam ją na patelnię z rozgrzanym olejem, dodałam zgniecione 3 ząbki czosnku, smażyłam dość szybko, często mieszając. W tym czasie już gotował się makaron, oczywiście, musi być  al dente / na ząb/, czyli nie rozgotowany. Do cukinii dodałam sól, pieprz, zioła, wyłożyłam na odcedzony makaron, posypałam tartym serem, który się leciutko roztopił.  Pycha!
Zrobiłam też wersję "męską", czyli z usmażoną osobno drobiową szynką dodaną dodatkowo.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz